tag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post2372135974765860366..comments2023-05-18T10:22:16.387+02:00Comments on Velomobiel WAW 022 wordt Milan SL MK3: Milan testen in Siedenburg.Richardhttp://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comBlogger22125tag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-87389938196419624022014-09-29T00:51:12.665+02:002014-09-29T00:51:12.665+02:00Leuk je even gesproken te hebben.Leuk je even gesproken te hebben.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-55874686245035214842014-09-28T11:07:26.202+02:002014-09-28T11:07:26.202+02:00De mijne is wit en ik heb geen racekap.
Ik mail je...De mijne is wit en ik heb geen racekap.<br />Ik mail je dadelijk even!<br />groet, Richard S.velofanhttps://www.blogger.com/profile/04738802914116729400noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-55133262653790084242014-09-25T20:37:31.829+02:002014-09-25T20:37:31.829+02:00Yep 2 maal zelfde fiets en naam...kleur ook geel ?...Yep 2 maal zelfde fiets en naam...kleur ook geel ?<br />Nee het gaat nog even duren hoor ik gaat mijn WAW te koop zetten en is deze weg dan plaats ik de bestelling. en dan wordt het even afwachten.<br />Die schuimplaat heb ik ook slechts één maal gezien.<br />Heb jij een deelbare kap die in de fiets mee kan trouwens ? ik heb geen idee hoe ze deze deelbaar hebben gemaakt. (ik bedoel het gedeelte waar de ruitjes in zitten en niet de klep)<br />Is het anders mogelijk jou eens even te bellen om eens even ervaring uit te wisselen ?<br />Zou je je telefoonnummer even willen mailen eventueel deze mag naar:<br />rich7<br />(apestaartje)<br />zeelandnet<br />punt<br />nlRichardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-64480800374678200602014-09-25T20:33:10.240+02:002014-09-25T20:33:10.240+02:00Ah duidelijk :-)
Een 13 achter als kleinste ? opv...Ah duidelijk :-) <br />Een 13 achter als kleinste ? opvallend groot. daarmee houd je je kettingsnelheid hoog.<br />Ik vind de vormgeving net als de WAW wel mooi en hoop dat de Milan beter bij mij past.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-36661317579326632842014-09-24T20:02:07.970+02:002014-09-24T20:02:07.970+02:00Hoi Richard,
Een klein misverstandje vrees ik, ...Hoi Richard, <br /> Een klein misverstandje vrees ik, ik rij een Evo-K, eveneens laag, en eveneens verkrijgbaar met "panzerlenkung" of "tillerlenker". De ervaringen zijn hier hetzelfde. Ik denk dat de Milan een tikje stabieler is op snelheid. Welke fiets sneller is, zou ik niet kunnen beoordelen, aangezien ik momenteel 54 voor heb, en 13 achter. Daarmee haal ik 64, maar dan moet ik sneller trappen dan ik comfortabel vind, met die grote zware benen. Het voorblad ga ik nog eens wisselen voor 65 of hoger. <br /><br />Destijds vond ik de vormgeving van de Milan wat extreem, maar ik ben er aan beginnen te wennen, en zelfs mooi gaan vinden. De grote klep is zeer practisch, en het is handig, met in en uitstappen, dat de "kopfhaube" op de klep bevestigd is . <br /><br />Maar ik ben er tevens van overtuigd dat de Ideale VM nog niet is ontworpen.<br /><br />Groetjes<br />Rudolf.tetetetelacoursehttps://www.blogger.com/profile/01314111261966952926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-29368554321969360092014-09-24T15:47:16.692+02:002014-09-24T15:47:16.692+02:00Hoi Richard,
Grappig, naamgenoten en straks beide ...Hoi Richard,<br />Grappig, naamgenoten en straks beide Milanrijders!<br />Die slijtstrips doen hun werk uitstekend en gaan zo'n 30.000km mee. Je hebt geluk met zo'n drempelloze omgeving, dat is hier in Leusden wel anders. Kost wat snelheid, maar verder geen probleem voor de fiets.<br />De schuimplaat waar je over schrijft is een eigen maaksel en Raederwerk levert de Milan of met racekap of zonder. Aha de WAW veert in de carrosserie, volgens mij doet de SL dat ook. Zal dan dus wel werken.<br />Ik denk trouwens wel dat een SL veel sneller is dan een WAW, afgaande op de berichten hierover op het Duitse forum.<br />Ik ga je blog volgen en ben benieuwd wanneer de SL ten tonele verschijnt.<br /><br />Groet, Richard Serpentivelofanhttps://www.blogger.com/profile/04738802914116729400noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-26180295106392650622014-09-23T23:05:32.873+02:002014-09-23T23:05:32.873+02:00Ah nog meer ervaringen met de Milan leuk.
Oké ik ...Ah nog meer ervaringen met de Milan leuk.<br /><br />Oké ik denk dat de fiets van Jens ook een stukje lager stond als standaard...<br />zie ook de foto boven.<br />dat is duidelijk geen 11 centimeter. er werd wel gezegd dat de wieltjes wat verder onderuit stonden.<br />Als de WAW al lager staat als de standaard Milan.... ik kom hier nooit aan de grond.<br />Heb jij toevallig een foto van hoe men de panzerlenkung toepast ?<br />mag ook gestuurd worden naar: rich7(apedingetje)zeelandnet(puntje)nl<br />ik heb deze nu ook in mijn WAW maar zit er aan te denken om over te stappen op het kleine stuurtje.<br />Ook ik vind het net als de WAW trouwens een mooie fiets..<br />Wat ik ook erg praktisch vind zijn de begagevakken en een net weggewerkt oogje aan de achterzijde.<br />Het achteruit rijden heb ik met de handen op de weg gedaan.<br />Gaten in de bodem wil ik dan ook niet (heeft de WAW ook niet trouwens.<br /><br />Hoe is de verlichting trouwens in de praktijk ?<br /><br />Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-61115001208685322752014-09-22T22:13:06.952+02:002014-09-22T22:13:06.952+02:00P.S. Een klein nadeeltje nog is dat je door de di...P.S. Een klein nadeeltje nog is dat je door de dichte wielkasten niet met de handen aan de wielen achteruitkan. Hiervoor moet je dan gaten in de bodem accepteren, om te kunnen flintstonen. Of met je armen op de grond als dat kan? Overigens blijf ik het vervelend vinden van velomobielen dat er geen achteruit opzit. Dit zou best opgelost kunnen worden.tetetetelacoursehttps://www.blogger.com/profile/01314111261966952926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-61911015920440778222014-09-22T21:21:40.390+02:002014-09-22T21:21:40.390+02:00Hoi Richard,
Met een bodemspeling van 11 cm raak...Hoi Richard, <br /><br />Met een bodemspeling van 11 cm raak je bijna niets kan ik uit eigen ervaring zeggen. Jouw WAW staat 2 cm lager, en die twee cm maakt veel uit. De Milan kan op 11 cm worden gezet. Problem solved. Hoewel ik zelf Panzerlenkung gebruik, en daar zeer tevreden over ben, weet ik niet of ik dit weer zou doen . Bij erg hoge snelheden is een stuur met een helmstok toch wat rustiger. (een kuil in de weg kan je armen doen bewegen, met als gevolg sturen, en dat wil je niet met 80km/u)<br />Hoewel smaken verschillen, vind ik de Milan een erg mooie, en praktische, fiets.<br />Het lage gewicht doet heel veel, en ja hij is zeer veel sneller dan een WAW.<br />Veel plezier.<br />Rudolftetetetelacoursehttps://www.blogger.com/profile/01314111261966952926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-20561393156275565272014-09-21T22:18:04.456+02:002014-09-21T22:18:04.456+02:00Tja ik ben ze in Gent ook tegen gekomen...nare din...Tja ik ben ze in Gent ook tegen gekomen...nare dingen.. ook in Gent ging ik op een gegeven moment met de neus over de grond.<br />Ik rij echter hoofdzakelijk polderwegen en breed geasfalteerde fietspaden en heb meer te vrezen van een overstekend konijn :-) en een hoop paardenstront :-(<br /><br />ehh nee schaam schaam ik heb geen buitenbandje mee in de fiets alleen binnenbanden, plakset, regenjasje, zaklamp en uiteraard de fietspomp. Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-87319004591328276462014-09-21T22:11:48.322+02:002014-09-21T22:11:48.322+02:00Ik vind de WAW uiteraard ook erg mooi maar de Mila...Ik vind de WAW uiteraard ook erg mooi maar de Milan heeft ook zo zijn voordelen.. of deze zoveel sneller is is uiteraard het best te beoordelen in eigen omgeving. maar hij fietste wel erg gemakkelijk.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-39405055553894838012014-09-21T22:06:24.836+02:002014-09-21T22:06:24.836+02:00proberen kan nooit kwaad...tenminste...kan schadel...proberen kan nooit kwaad...tenminste...kan schadelijk zijn voor je bankrekening...Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-81824040507130951632014-09-21T22:02:28.212+02:002014-09-21T22:02:28.212+02:00Goedenavond naamgenoot,
Leuk om iemand te treffen ...Goedenavond naamgenoot,<br />Leuk om iemand te treffen die er ook één heeft.<br />De slijtstrips lijken me een paar kunststof stripjes (teflon) maar ik geloof wel dat ze hun werk doen maar geloof niet dat de Milan omhoog moet.<br />Wat ik niet meer red is de oprit afrijden.<br />Met de WAW kan ik haaks om om dan schuin de stoep af te rijden.<br />Dat gaat niet meer lukken i.v.m. de draaicircel en moet dus op de stoep in en uitstappen. verder denk ik niet dat ik in de problemen raak zonder ophogen.<br />Drempels kom ik niet tegen.<br />De kap wordt bij versie 3 van de SL zijn aangepast en men heeft me de veranderingen laten zien. de grote opening is wel prettig lijkt me als je geheel zonder kap rijd.<br />Ik kwam trouwens op internet ook al eens een foto van een schuimplaat tegen i.p.v. de rode kap ik weet niet of dit een originele is ?<br /><br />Inderdaad gaat ik voor de SL maar heb hem nog niet besteld eerst even sparen.<br />Het rijden zonder achtervering ben ik deels gewend. De WAW veert in de carrosserie alleen heb ik geen idee hoeveel deze veert me mijn gewicht.<br />Met de testrun bij Siedenburg kwam ik ook niet veel grote hobbels tegen dus dat wordt afwachten.<br />Ik hou je op de hoogte :-)<br /><br />Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-79812412287395220002014-09-21T21:43:33.401+02:002014-09-21T21:43:33.401+02:00Inderdaad Wim je moet het voor en tegen afwegen.
I...Inderdaad Wim je moet het voor en tegen afwegen.<br />In de omgeving waar ik 90 % rijd is het geen probleem.<br />Inderdaad is Dronten een stuk dichterbij (al is het voor mij ook nog een aardig stuk) dat vond ik destijds ook het voordeel aan Fietser.be echter valt het volgens mij wel mee.. in de meeste gevallen werkt de post ook.<br /><br />Als ik er een aanschaf krijg ik gelijk versie 3 van de SL waarbij het water probleem is opgelost en er wat extra verstevigingen gemaakt zijn om de fiets wat stijver te maken.<br />Ik heb in een SL gereden welke van Jens zelf was begreep ik.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-51838597506246433012014-09-21T21:37:35.537+02:002014-09-21T21:37:35.537+02:00Snelle fiets... al heb ik in ander landschap gered...Snelle fiets... al heb ik in ander landschap gereden wat uiteraard wel wat misleidend kan zijn.. (De Zeeuwse lucht lijkt vaak wat dikker de zijn om door te rijden (?))<br />Ketting binnen zoals ik op mijn verlanglijstje heb staan.<br />Op zich werkte dit stuur ook prima na even wennen en is gemakkelijk weg te zetten met uitstappen. Je houd wel meer ruimte naast je zonder bewegende delen welke meer bergruimte betekend.<br />Ofwel daar denken we nog over na.Richardhttps://www.blogger.com/profile/06084893123491152045noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-51585995098188675032014-09-21T20:48:11.296+02:002014-09-21T20:48:11.296+02:00Ziet er heel mooi uit. Maar hier in Vlaanderen zij...Ziet er heel mooi uit. Maar hier in Vlaanderen zijn de verkeersheuvels rare dingen. Met de Quest en Mango gaat het wel. Maar als mijn maatje Louis achter mij rijdt,hoor ik zelfs de WAW al regelmatig met de neus schuren. P.s. heb je geen reserve buitenbandje mee in de WAW? Da's toch een van de voordelen van een velomobiel?Gert Reilinkhttps://www.blogger.com/profile/00576862506062907319noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-35628385137230300562014-09-21T11:33:59.465+02:002014-09-21T11:33:59.465+02:00hmmm. Wat het uiterlijk betreft vind ik dat niets...hmmm. Wat het uiterlijk betreft vind ik dat niets boven de WAW gaat. Maar ik ben wel verrast van de snelheden. Rijdt die milan echt zoveel sneller ?meirkenhttps://www.blogger.com/profile/11434781932834156363noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-86453510239974261672014-09-21T10:59:49.905+02:002014-09-21T10:59:49.905+02:00Zou ik ook wel eens proberen, ooit eens.Zou ik ook wel eens proberen, ooit eens.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-22092101978148051892014-09-21T10:57:38.749+02:002014-09-21T10:57:38.749+02:00Hoi Richard,
Leuk om te lezen dat je ook Milan ga...Hoi Richard,<br /><br />Leuk om te lezen dat je ook Milan gaat rijden. Uit ervaring kan ik vertellen dat de slijtstrips prima werken en drempels geen probleem zijn. Je kunt de Sl ook iet hoger laten zetten. De afdichting van de deksel is in de nieuwe versie aangepakt en zou daarmee lekvrij zijn. Is een goede stap voorwaarts. De fiets op de foto is de SL van Jens, ik neem daarom aan dat je een SL besteld hebt? Ik ben wel benieuwd hoe het rijden zonder achtervering je bevalt (WAW heeft toch ook geen achtervering, toch?)<br /><br />Groet, Richard Milan GT055velofanhttps://www.blogger.com/profile/04738802914116729400noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-17806252771856005362014-09-21T09:39:12.080+02:002014-09-21T09:39:12.080+02:00Welke heb je eigenlijk getest de MK1 of de SL? Sch...Welke heb je eigenlijk getest de MK1 of de SL? Scheelt toch al gauw een kilo of 7 :-)Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-37778524624782932352014-09-21T09:32:42.934+02:002014-09-21T09:32:42.934+02:00De Milan gaat het dus worden. Ach ja, vind ik ook ...De Milan gaat het dus worden. Ach ja, vind ik ook wel een mooi vervolg op een WAW.<br /><br />Ik vind de Milan echt een beest van een fiets. Ziet er echt ongelooflijk snel uit en extreem. Ik vond de nadelen groter dan de voordelen, daarom ben ik uiteindelijk op de XS uitgekomen. Vooral het service-gemak vanuit Dronten vond ik een belangrijk aspect.<br /><br />Van Richard S. heb ik gehoord dat de kap niet altijd even waterdicht is, dat is misschien nog een puntje van aandacht. Het zou natuurlijk ook kunnen dat dit ondertussen al is aangepakt.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5035300088309064468.post-40487973266537358322014-09-21T03:21:01.462+02:002014-09-21T03:21:01.462+02:00Hoi Richard,
Mooi verslag van je proefrit! Enorm ...Hoi Richard,<br /><br />Mooi verslag van je proefrit! Enorm snelle fiets dus? De afwerking aan de binnenkant ziet er ook prima uit, ketting netjes weggewerkt! Dat stuur hoeft geen probleem te zijn, een Milan kan je ook bestellen met een "Panzerlenkung", tankbesturing net als in de WAW.<br />Als je er eentje aanschaft ga je daar zeker geen spijt van krijgen........Mooie fiets!<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.com