zondag 12 januari 2014

Einde rubberlucht

Eindelijk was het zover en had ik Donderdag even tijd om wat aan de vering van de WAW te doen.
De fiets met mijn zoontje op de schraagjes gezet zodat het lekker op hoogte sleutelen was.
De wielen gedemonteerd en niet veel later lagen de veerpoten op tafel.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om 2 opties te gebruiken.
De veerpoten iets lager te monteren d.m.v. 2 ringetjes aan de bovenzijde te plaatsen.
Tevens heb ik de veerweg verkleint naar 3 centimeter.
Dit heb ik gedaan met een rubber slang welke ik een stukje over de binnenpoot geschoven had.
Nog een heel gehannes daar deze uiteraard hier geen zin in had.... Kokend water bracht uitkomst :)
Voor ik na montage van de veerpoten de wielen er weer op gezet heb kon ik het niet laten de remblokken even op te schuren.
Vrijdagmiddag weer naar mijn werk....
Verschil ? echt wel nu kunnen we snel de bocht door zonder op een rubberlucht getrakteerd te worden.

Ondertussen ben ik er al lekker in thuis.
En geniet er iedere keer weer van als ik er weer in zit. Het geluidsboxje is erg prettig.
Tja niks meer te klagen of aan te passen?

Jawel ik heb nog een klein scheurtje in de carrosserie welke binnenkort door Fietser.be gemaakt gaat worden.
Hieronder nog een fotootje gemaakt op weg naar mijn werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten