vrijdag 4 juli 2014

Cycle Vision 2014 deel 2

Na de wedstrijd heb nog even een open ligger en een Quest XS getest en moet zeggen dat fietst toch heel anders en kan me voorstellen dat het een stuk meer comfort geeft over hobbels, echter waren deze op de oefenbaan niet te vinden. Ik begon het koud te krijgen en het begon wat te regenen tijd om te gaan douchen. We zijn vervolgens ook nog even bij de baan wezen kijken naar de verrichtingen van anderen... de Velotilt gaan bekijken die bijna Sylvia ramde tijdens een proefritje (technisch mankement) Ook heb ik aandachtig zitten kijken naar de fiets van Daniël Fenn...en even opgetild...dat ding weegt niks ! 12 kilo hoorde ik later maar dat is echt weinig. 's Avonds hebben we ook nog gekeken naar de verrichtingen met de record fietsen op de baan. Helaas was er nog een valpartij.

Mijn dochter is ondertussen ook in een kleine kinder velomobiel geweest en had het reuze naar haar zin.
Kevin in de kleine velomobiel.

Maar uiteraard ook Elise.



cabrio...dat kan natuurlijk ook.

tillen jongens..
Tijdens het weekend heb ik ook diverse mensen ontmoet welke ik of zij mij volgen met bloggen. Leuke ervaring daar je ze soms niet kent van gezicht maar ik werd vaak wel herkend met mijn WAW022 shirt.

Op Zondag besluit ik de uitdaging aan te gaan en naar huis te fietsen voor sommige slechts een klein stukje voor mij een hele trip van 200 kilometer.Om 12:00 vertrek ik vanaf het terrein met het dakje er braaf op gemonteerd. Ze voorspelden code geel en ben me ervan bewust dat het nog wel eens nat zou kunnen worden.
Na vertrek kom ik gelijk in een mooie omgeving welke geheel anders is als thuis.
terrein af en gelijk linksaf.
Helaas duurde het niet lang voor de eerste druppels uit de lucht kwamen.
Bah toen begon het te regenen.. ruitje omlaag.


Een poosje is het spiekeloeren door een klein kiertje voor het weer droog wordt.

Een periode met raampje open, raampje dicht volgt.
Ik kom langs een kanaal te rijden in de richting van Tilburg. Ik wilde volgens een route van de fietsersbond rijden maar GPS ontvangen in de fiets valt tegen waardoor het niet werkt om via de app te rijden.
Als back-up gebruik ik de LF13b fietsroute welke mij ook thuis zou moeten brengen.
op de brug.

Als je goed kijkt zie een Quest..

Slalommen om de andere fietspad gebruikers.

Ik kom een Quest rijder tegen welke vanaf Cycle Vision op weg naar Breda is. Samen komen we nog een paard tegen en dat is slecht nieuws daar die beesten vaak angstig reageren. Lang rijden we samen op totdat we in Tilburg een andere route kiezen. Ik probeer onder Breda door te komen met de LF13b.
In Tilburg rijd ik me echter verloren en kom op de Bredase weg richting Breda uit.
Dus toch richting Breda..zucht.. bij Molenschot ga ik de LF13b weer op maar helaas via een koeienwei kom ik toch weer uit in Breda. En jawel ik heb de hoofdprijs..een pleintje vol oranje gekte voor de voetbal.
Op zoek naar de LF13b.

LF13b gevonden en mag 180 graden draaien.

Ik mag afslaan een voor autoverkeer afgesloten weg. mooi rijden hier.

Helaas heb ik een stukje verder de balen er alweer van.. smalle fietspaden en sla een paar keer met mijn hooft tegen het dak door onder het fietspad groeiende boomwortels.

Dit is alweer beter dacht ik en rij in volle vaart over wildroosters..ik denk nog: "hè"..


Ah koeien..

Mijn gedachte was hier: "hoe gaan die beesten op mij reageren ? ".

Hierna zeg ik de LF13b vaarwel daar ik het een beetje beu ben en had het ondertussen gehad om over de meest smalle fietspaadjes te moeten. vooral als je weer invoegt achter een wielrenner welke ik eerder gepasseerd was op de doorgaande weg.
Nadat ik mijn weg door Breda gevonden had ben ik richting Etten-Leur gefietst en was mijn brandstoftank leeg geraakt...ik was dus naarstig op zoek naar water.
Uiteindelijk kwam ik bij Seppe een Shell pomp tegen waar ik kon tanken.
Verbruik van een WAW is 1 liter water en een ijsje op 100 kilometer.

Jahoor heb ik weer...lek..

De verkeersdrukte welke ik eerder heb mogen ervaren lost in rap tempo op door de voetbal.
Ik krijg er lege straten voor terug heerlijk.
Leeg tot zover het oog kan zien...lekker want dan hoef ik niet over een hobbelig fietspad buiten het dorpje Wouw.
Al snel kom ik bij Bergen op Zoom op bekend gebied en is het alleen nog maar rechtuit richting Goes.
De Vlakebrug gaf schitterend uitzicht met het zonnetje..helaas slecht te zien op foto.


Beetje dronken ? hips.. te veel cola ingeslagen bij de Shell.
In de verte de A-256.

  Mijn kont wilde niet meer zitten maar het eind was in zicht.. rijdend over de polder(snel)weg onderlangs Goes.

scherp stellen al rijdend blijft een uitdaging.

Om 21:30 kom ik eindelijk thuis.
Mijn kinderen wilden niet gaan slapen en liggen op papa te wachten tot deze thuis is.
Mijn dochter vond het maar raar om papa achter te laten in Limburg: "pappie ik heb jou gemist".
Mijn zoon laat het minder weten maar een stevige knuffel zegt genoeg.
Snel vallen zij in slaap na een leuk weekend.
Ik plof nog even op de bank maar mijn billen willen niet meer zitten.
Ik eet nog wat en ga ook snel maar naar mijn bed..voor ik met mijn hooft het kussen raak val ik in slaap.

De volgende dag bekijk ik de teller nog even en mijn rijsnelheid van 35 km/u geeft uiteindelijk een 28 km/u gemiddeld over een afstand van 200 kilometer... een nieuw record.

Volgend jaar weer een poging ?










6 opmerkingen:

  1. kontproblemen? nog nooit last van gehad met mijn mango. zelfs over lange afstanden.
    misschien toch keer stoelpositie of matje controleren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat eerste Birger..
      De voorzijde van het stoeltje moet wat omhoog zodat ik meer steun over het hele kontvlak heb.
      Grappig dat je er weer een eind voor moet fietsen om het echt door te hebben maar dat hoort er bij.

      Verwijderen
  2. Hoi Richard. Leuk je verhaal te lezen en petje af! Die LF13 heb ik op mijn Frankrijk expeditie ook gevolgd vanaf Breda in westelijke richting via Lewedorp en dat viel ook niet mee. Soms smalle paden, veel omrijden en vanwege de regen slecht berijdbare paden. Gelukkig werkte mijn navigatie wel goed in "de Bak". Alleen Zeeland was geen probleem, overal asfalt, al heb ik de route daar slechts globaal gevolgd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dat was ook mijn ervaring... te smalle paden en omwegen.
      een volgende keer iets beter voorbereid op weg dan maar :-)
      In Zeeland werd het voor mij gemakkelijker daar ik uiteraard wel weet hoe te rijden.
      Leuk je te hebben ontmoet trouwens.

      Verwijderen
  3. Hoi Richard,

    Knap om na CV nog "even" terug naar het Zeeuwse te fietsen! Petje af! Mooi verslag trouwens van je terugrit. Kontproblemen heb ik ook nooit, maar ik ben ook nog nooit verder dan 120 km gefietst in de Strada......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een mooie uitdaging voor me... welke op mijn werk weer even in het niet viel bij een collega...
      Deze collega houd van GROTE fietstochten op zijn M5...
      Hij had even in 2 dagen een tocht van 600 kilometer gereden...pfffff... mij niet gezien... maar goed hij was ook al eens naar Bremen gefietst vanaf Vlissingen..
      Maar goed ik moet de voorzijde van de stoel iet hoger plaatsen zodat deze meer steun gaat geven aan de voorzijde van mijn billen.
      In feite buig ik de stoel iets verder door zonder dat de zitpositie veranderd.
      Op het laagste punt onder mijn kont zit de stoel immers vast aan de fiets.

      Verwijderen