vrijdag 19 september 2014

WAW in het donker en in de mist.

Apart weekje..

Ik ben begonnen met een het meenemen van een fototoestel om eens te kijken of ik een nachtfoto te pakken zou krijgen. En er was een mooi maantje te zien.
Toch is het vastleggen van je eigen verlichting lastig in werkelijkheid zie je toch meer.

yep daar is het neusje weer :-)




Tja ook gelijk de zichtbaarheid van de WAW in beeld gebracht.

Dinsdagochtend na de nachtdienst was het echter weer heel anders.
Voor het eerst kennis gemaakt mat het rijden van een velomobiel in dichte mist.
Ik had al eens wat mist meegemaakt maar niet in deze mate.
Bij het vertrekken vanaf mijn werk zag het er nog mooi uit voor ik de mist in reed.
Onderweg fietsen in een kleine wereld..door de lange neus is het niet altijd handig en moet je zo nu en dan even naast je kijken of je nog goed gaat.
Op het dijkje in de polder op zoek naar je afslag...lastig..
Eenmaal thuis gekomen was alles wel redelijk vochtig zoals mijn dakje.
Je kan nog net mijn vingers zien staan welke ik even over het dakje haalde.

Thuis gekomen snel naar mijn bed..... echter ging mijn pieper (brandweer) af.
Er was een grote chaos ontstaan op de A58 welke langs ons dorp loopt.
Als een haas kleed ik me aan en ga naar de brandweerkazerne om de wagen net te missen.. als brandweerman uiteraard jammer.
Eenmaal thuis gekomen kan ik niet slapen daar het erg druk is met sirenes van brandweer, ambulances, (trauma) helikopters en politie.. tja als brandweerman zit je dan te balen.

Uiteindelijk ga ik toch maar slapen.
's middags wordt de omvang duidelijk wanneer ik mijn bed weer uit kom..
een onwijs aantal auto's zijn in de mist op elkaar gebotst en heeft een ongelofelijke bende veroorzaakt. Helaas zijn er ook doden te betreuren waaronder ook een brandweerman.
Triest voor de nabestaanden maar vind het tevens wonderbaarlijk dat er niet meer te betreuren zijn geweest.
's avonds als de mannen terug zijn volgt er nog een nabespreking waarna ik weer doorrijd naar mijn werk... qua slaap was het eigenlijk wel goed geweest dat ik niet mee kon.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een keer in het donker de weg voor mij gefilmd. Toen ik later de beelden bekeek, leek het net of ik bijna geen verlichting op de fiets heb. Terwijl ik in werkelijkheid echt een onvoorstelbare hoeveelheid verlichting voer. Daar zie je op de foto's/film dus bijna niets van terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. yep hier het zelfde Wim...er staat een flinke bak licht op maar je denkt dat ik met kaarsjes rijd..
    je ziet er niets van.

    BeantwoordenVerwijderen