zaterdag 25 januari 2014

Weekie een weekie.

Een wederom een week voorbij..
Mijn project met mijn kettingkast is nog niet helemaal klaar maar heb hem wel redelijk op maat en wacht nog even op beschikbare tijd.
Het zal nog wel even prutsen worden daar er tussen het wiel en ketting niet heel veel ruimte zit.

Verder heb ik mijn record weer wat verbeterd in een poging mijn collega op zijn bromscooter voor te blijven heb ik even vol gas gegeven een kilometer of 2 heb ik boven de 50 kilometer per uur gefietst met als top een 53 km per uur...
Heuvel af stond het record al op 54 km per uur van mijn eerste ritje naar huis.
Ofwel bijna sneller op vlak wegdek.. :)

Ondertussen ook goed op mijn gemak in de fiets al blijf ik het een apart fenomeen vinden om met wind schuin voor nog zo hard te kunnen rijden. In mijn geval rond de 38 of zo.. en dat met de wetenschap dat ik met mijn racefietsje dan al vlug op 23 km/u zou hebben gezeten vermoed ik....tja zeilen... is het straks van een nadeel naar een voordeel gegaan dat het hier bijna altijd waait aan de kust.

Ook iets waar ik nog aan twijfel is het verplaatsen van de verlichting.
Deze zit nu aan de beide zijkanten van de WAW maar helaas wel op dusdanige plaats dat ik de kap niet op de neus kan leggen.
Bij het uitstappen moet ik op mijn werk wel even opletten dat de kap niet weg waait hierdoor.
Dit kan uiteraard 's zomers ook wel eens van pas komen als ik cabrio wil rijden en ik de kap toch mee wil nemen.
Ik zou kunnen gaan voor 2 opties :

-          Verlichting naar de neus brengen en hiervoor 2 gaatjes boren. Uiteraard moet ik dan aan de binnenzijde iets maken om de lampjes vast te zetten. Nadeel is dat de verlichting vrij laag bij de grond komt.

-          Een andere optie is de verlichting naar achter te brengen en ze onder de spiegels te monteren.

Ik weet het nog niet tijd zal het leren wat ik gaat doen.
Ik kan ook altijd nog mijn kap om laten bouwen naar een cabriokap zoals de nieuwere WAW's hebben.
Dit heeft weer als voordeel dat ik het dakje en het vizier kan loshalen en in de fiets mee kan nemen. Tja en dan hoeft deze ook niet meer op de neus.

Ach ik ga nog maar eens wat meer kilometers erop zetten en zie het later wel.

Ondertussen ook weer in de regen gereden  en blijf het fijn vinden dat je droog blijft.. nou ja als de plas niet te diep is want dan spettert er toch een beetje binnen via de wielophanging aan de voorkant maar dat mag ook geen naam hebben.
Het meest voel je nog de lichte spray in je gezicht van kapot spetterende druppels op de neus.
Goed volgende keer weer verder.

Ik kan trouwens niet veel bloggen vinden van collega WAW eigenaren.. Van Quests vind je er genoeg..pfoe... Maar daar rijden er natuurlijk wat meer van rond..

Trouwens Wim Harwig als je meeleest ik zal ook nog eens even een keertje langs fietsen.

9 opmerkingen:

  1. Verlichting kun je het beste zo hoog mogelijk aanbrengen. Geeft veel meer licht op de plaats waar je het wilt hebben. Op het wegdek dus.

    Ik heb ook verlichting naast allebei de spiegels en als ik de originele verlichting van de XS uitzet, dan merk ik dat bijna niet. Als van één van de twee 'spiegellampjes' de verlichting uitvalt, dan heb ik het gevoel dat ik in het donker zit.

    Ik wil je ook nog een compliment maken. Namelijk voor je taalgebruik. Het komt namelijk maar heel zelden voor dat iemand het woord 'daar' als voegwoord gebruikt. Mooi. Het staat in de volgende zin: "Het zal nog wel even prutsen worden daar er tussen het wiel en ketting niet heel veel ruimte zit."

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Wim,
      Daar ben ik blij mee :-)
      Altijd fijn dat het leuk leesbaar is.

      Verwijderen
  2. Wat Wim opmerkt over de verlichting kan ik volledig onderschrijven, dat ervaar ik ook zo. Succes met je kettingscherm!
    Er zijn nu bijna 200 WAW's gebouwd, hoeveel eigenaren er een blog bijhouden weet ik ook niet, je komt er inderdaad niet heel veel tegen.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat gevoel had ik ook als ik ze lager zou zetten zoals Wim al aangeeft.
      Inderdaad zijn de WAW's in de minderheid... en schrijvend op een blog uiteraard nog minder..

      Verwijderen
    2. trouwens morgen weer verder met het kettingscherm.

      Verwijderen
  3. hallo,
    ik ben zelf ook een WAW-er waardoor ik altijd graag lees wat anderen hun ervaringen zijn. Ik heb een tip ivm het opspattend water dat via de wielophanging binnen komt. Snij een lapje uit van een oude binnenbad. Prik er enkele gaatjes is. Steek de stuurstangen door de gaatjes en kleef het lapje vervolgens vast langs de binnenzijde. Voila; geen water meer binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee leuk een mede WAW-er.
      Klopt de vorige eigenaar heeft hier ook al een stukje rubber geplaatst alleen wat dikker. deze is alleen wat aan het verouderen en zijn de gaten weer iets groter geworden.
      Maar ik maak nog wel eens een paar nieuwe lapjes. Om het met een binnenband te doen had ik nog niet aan gedacht maar goed komt later wel weer een keer.

      Heb jij een vroege of latere WAW ?

      Verwijderen
    2. WAW130
      https://plus.google.com/photos/109521404152487549424/albums/posts/5968721304194097090?banner=pwa&pid=5968721304194097090&oid=109521404152487549424

      Verwijderen
    3. Ziet er goed uit meirken en met bijpassende kleding.

      Verwijderen