1 April alweer... al even niets meer van me laten horen
daar ik het druk gehad heb met andere zaken zoals auto verkopen en speuren naar
een nieuwe wat uiteindelijk is gelukt.
De nieuwe Schwalbe Durano's bevallen prima en met een
beetje windstil weer (weinig hier aan de kust) rij ik nu grofweg tussen de 38
en 42 kilometer per uur.
Met een klein zuchtje gaat het nu snel boven de 50 en dat
schiet op.
Nu het de laatste dagen mooier weer wordt komen er ook
meer fietsers uit hun winterslaap alleen verlichting wil nog wel eens een
probleem zijn.
Vanmorgen ook een wielrenner gepasseerd met een inimini
trutlampje aan de achterzijde. Ik zag pas dat er een lampje was toen ik er vlak
achter zat...tja dan ben ik liever goed zichtbaar.Ook vanmiddag op de terugweg kwam ik weer fietsers tegen en ik had iemand die het probeerde bij te poten... tja 53 km/u was toch een beetje te hard.
Zelf ben ik ook brandweerman en had de sleutel dan ook bij. De kazerne is een makkelijke plaats met voldoende verlichting om op onderzoek te gaan.
De oorzaak bleek snel gevonden...het klemmetje van de accu was los.
Na het vast zetten van het klemmetje kon ik snel weer verder op weg richting mijn bed.
Een aantal dagen later had ik weer wat... ik had last van
een rare rammel en dacht eerst dat dit het snoer in de neus was van de
richtingaanwijzers die wat anders lag echter bleek mijn voorwiel iets
losgelopen te zijn.
Dat zou me niet nog eens gebeuren en heb een drupje
Loctite toegepast.Ik moet er niet aan denken dat deze losgelopen zou zijn bij 30 a 40 km/u... brrr...
Ook kwam ik er achter dat rechtsvoor een kogelkopje aan het verslijten is en speling vertoont.
Bij Fietser.be heb ik dan ook maar een nieuwe besteld en ook gelijk een paar nieuwe remkabels.
Op de doorgang naar de wielen is de buitenkabel doorgesleten waardoor de binnenkabel nat wordt en door roest minder gaat functioneren.
Ook zag ik dat met remmen een knik in de buitenkabel getrokken wordt.
Ik ben benieuwd wat het scheelt want de remwerking vind ik nog steeds niet top.
Ik denk dat het tijd wordt om toch de kap maar eens thuis te gaan laten en cabrio te gaan rijden.
Iets wat ik tot nu toe slechts één maal gedaan heb.
Hoi Richard,
BeantwoordenVerwijderenIk had er vorige week ook eentje aan de staart hangen, dat was dan een stuk vals plat omhoog. Die had zich heel wat voorgesteld van mijn "zuiging" waarschijnlijk? Na 200 meter brak het elastiek al, terwijl ik niet sneller dan 20 km/u reed. Pas buiten met de fiets denk ik.
Remmen houd je inderdaad het best in zo goed mogelijke staat van onderhoud, je hebt ze af en toe echt nodig!
Groeten, Adri.