vrijdag 18 april 2014

mijzelf als fietsenmaker.

Lekker bezig geweest vanmiddag.

De M5 20/20.
Als eerste begonnen met vullen en ontluchten van mijn Magura remmetjes.
Door middel van een slangetje of zoals de Belgen zeggen een darmpje op een spuitje was dit zo gedaan.
Het slangetje sloot het gat keurig af dus het doorspoelen was zo gedaan.
Testen maar.. daar wordt een mens blij van.. nu kan ik lekker over mijn stuur kijken en zit het stuur op zo'n hoogte dat deze net de trapas afdekt...prima..

Volgende fiets...
De Sinner van mijn zoon was wat gekrompen :-) dus kon de stoel wat naar achter worden gezet.
Kevin Koos er voor om de stoel te laten staan en deze verder achterover te kantelen...lui varken.
Nadat het stuur weer op lengte gezet was zodat het niet meer scheef stond kon deze gaan testen. en dat beviel hem prima.
Ook heb ik er nog een paar low budget spiegeltjes op gezet maar verwacht er niet veel van.

Volgende fiets...
De M5 28/20 van mijn vrouw..
Ze klaagde erover dat de versnellingen niet goed zouden schakelen.
Dat klopte inderdaad aan de achterzijde waren de grootste bladen niet te selecteren.
kabeltje bijstellen...hmm geen fijn afstelknop... dus het kabeltje zelf verstellen onder het boutje..
pruts pruts probeer...
klaar..

Iedereen weer blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten