maandag 17 februari 2014

Nog een ligfiets..

Jawel hoor het is zover...
De derde ligfiets in de familie.
Daar Kevin zijn ligfiets met hand en tand verdedigd moest moeders toch uitwijken naar iets anders..
Ik kwam op Marktplaats een M5 tegen in een dorpje zo'n 9 kilometer verderop.. tja.. toch eens kijken.
Deze fietst wel een heel stuk lichter als de Sinner en uiteindelijk toch maar meegenomen.
Het is een ouder type en heeft het zelfde frame als de 28/26 echter heeft deze een 20 inch voorwiel. http://www.ligfiets.net/product/bike/256/28-26-onderstuur.html
Zodoende kan mijn vrouw gemakkelijker lange stukken fietsen.... Wat bleek ook op de terugweg daar ze harder had gefietst als ze ooit gedaan had.
Ofwel het wordt wat bij ons met die fietsen...pfff...
Standaard is krom en moet ik even recht buigen daar deze nu te kort is. Als oplossing hebben ze een dopje er onder geplakt...tja... ook moet ik even de ketting vervangen want die is op.

Met de WAW gaat het ook gestaag verder en gelukkig is de wind wat gaan liggen want het is niet fijn om met stormachtige zijwind het wegcontact te verliezen aan de achterzijde als deze met een hobbeltje het luchtruim kiest.. de fiets wil draaien...hmm... met de wind echt van zij ben ik maar langzamer gaan rijden en met 30 komen we er ook.
Met wind in de rug nog even gas gegeven en het record naar 59 km/u gebracht.. tja scheelt eigenlijk maar een paar kilometer dan met weinig wind.  Rol weerstand ??
Maar goed vandaag was het heerlijk rijden, zonnetje en 8 graden geeft een korte broek en shirt met korte mouwen in de WAW heerlijk.
Goed dat was hem weer.

2 opmerkingen:

  1. Ze kweken daar ook goed, de ligfietsen ;-).
    En opnieuw eentje die er nog heel mooi uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben hier ook erg blij mee en kan helemaal zelfstandig weg rijden dus nu lekker weer en fietsen maar
    gr sylvia

    BeantwoordenVerwijderen