zaterdag 13 september 2014

Overpeinzingen..

Van de week kwam ik op mijn route een mooi bord tegen.. nu hebben ze in Friesland wel die proef tegen snelverkeer in Zeeland zetten ze gewoon een bord neer J
Niet harder als 50 kilometer/uur

 Afgelopen week ben ik ook creatief geweest met reflecterende tape.
Aan de zijkant had ik niets aan reflectie behalve op de banden dan.. wat een klein streepje al kan doen.
Ik zal van de week wel eens een foto schieten want deze is iets te onduidelijk.
 

Zijreflectie.

Komende week ga ik trouwens een tripje richting Duitsland maken om een Milan SL te testen.
Ik vind dit naast de WAW een mooie fiets.
Helaas weet ik in de buurt niemand met zo’n fiets om eens te bezoeken voor een praatje en nieuwsgierige ogen.
Ik ben dan ook donders nieuwsgierig hoe deze fiets rijd en wat de voor en nadelen zijn t.o.v. de WAW.
Ook ben ik bang voor het geval deze erg zou bevallen..
Een aantal zaken weet ik al zoals de kleine bodemspeling en grotere draaicirkel.
De bodemspeling kan ik wel mee leven de draaicirkel ben ik nieuwsgieriger naar.  

10 opmerkingen:

  1. Onderweg naar CV '14 heb ik een heel stuk naast zo'n Milan gereden. Bij elke drempel klonk er echt een verschrikkelijk geluid. De bestuurder keek niet op of om, bleek gewoon bij de fiets te horen :)
    Er zitten extra strips onder de 'voetenuitstulpingen' en die moeten de klap opvangen. Die strips moeten echt duizenden kilometers meegaan; dus dat is geen probleem. Toch lijkt het mij voor de body niet goed om telkens zo'n klap te moeten opvangen.

    Ik heb wel een vraagje: Waarom ga je niet eerst de nieuwe WAW uitproberen of heb je dat al gedaan? De draaicirkel van een Milan zal toch wel in de buurt van een tank komen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook bij de WAW raak je dan de bodem.. echter zonder stripjes.
    Bij Fietser geven ze dan ook aan dst het er gewoon tegen kan.

    Nee de nieuwe WAW heb ik nog niet getest echter ben ik wel gecharmeerd van de binnen liggende ketting (lees minder werk aan de fiets) en dat heeft de WAW nog steeds niet naar mijn weten.
    Maar in principe weet ik hoe de WAW rijd en dat zal niet zoveel anders zijn alleen met een veel betere afwerking.
    De Milan vond ik ook al mooi voor ik de WAW kocht en wil het toch eens van dichtbij bekijken.
    (heb ik niet meer gedaan voor ik de WAW kocht).
    Als deze tegen valt ben ik in ieder geval weer een ervaring rijker en anders kan ik gaan sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Richard,

    Een mooie fiets is het zeker, vind ik ook! Ben dan ook benieuwd naar je ervaringen met de Milan....
    En een eventuele test van de DF? Is dat iets, of vind je die niet mooi?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kan ik de DF niet mooi vinden....ik vind hem erg veel weg hebben van een gekrompen WAW. ook dit is iets om nog eens te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De DF is ook qua gewicht zéér interessant...........

      Verwijderen
  5. Ik kon alleen geen gewicht meer vinden op internet.
    25 kilo of iets volgens mij toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zit de DF op 23 kg standaard, zie ook deze link:

      http://www.velomobilforum.de/forum/index.php?threads/das-df-ist-da.38191/page-10#post-555262

      Daar geeft Werner Klomp ook 23 kg op als het gewicht van zijn DF, een en ander is natuurlijk afhankelijk van de soort wielen, en andere eventuele extra opties.

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    2. Ah 23 ik zat in de buurt... :-) ik had Werner nog gesproken met Cycle Vision..
      Daniël Fenn had trouwens een DF staan waarmee hij zelf reed van 12 kilo...ik heb deze nog even opgetild maar niet normaal zo licht.
      Moet er wel bij zeggen dat hier uiteraard niet mee op straat te rijden was.

      Verwijderen
  6. The weight of the DF is amazing. My Quest XS is 29 kg. empty. The DF at 23 must feel like a feather.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes it is Kevin.. when compared with my bike…
      Mine is a little bit heavier, but the lightning installation isn’t the most light as well but certainly not 10 kilo’s….
      The advantage is that is works superb.

      Verwijderen