zaterdag 21 december 2013

Als een trein.

Nou de test is geslaagd..
De WAW stuurt weer prima waardoor de wind er geen vat meer op heeft.
Vooral het stuk tussen de Sloecentrale en de kerncentrale kan de wind zo nu en dan vervelend om de hoek komen. nu blijft het tot een zetje tegen de neus zonder dat ik van mijn lijn af kom.. top..
De snelheid gaat trouwens langzaam maar zeker iets omhoog en heb weer een nieuwe topsnelheid gehaald van 46 kilometer per uur.. gaaf..
Wat ik ook nog steeds fascinerend vind is de snelheid die te halen is als de wind schuin voor staat. Met een velomobiel maakt het niet zo veel uit waar de wind vandaan komt als je het gaat vergelijken met een normale fiets.
Het is dat ik op mijn route veel windmolens tegen kom dat je het kunt zien waar de wind vandaan komt want anders heb je er geen erg in.
Ook heb ik een glimp gekregen van het snelheidsverschil met een racefietser.
Van de week kwam ik 's morgens vroeg er twee tegen. De achterste was doende schuin tegen de wind in naar de ander toe te rijden en was dan ook flink aan het trappen.
Dat ging ik dus ook even doen.. :-) het viel me uiteindelijk op dat ik wel met een erg groot verschil voorbij reed.. toch maar even een lampje naar de fietsteller.. 36 km/u... terwijl de fietsers 25 a 26 (?) of iets reden.

Door de toegenomen snelheid en mijn eigen vertrouwen gaat het in de bochten ook allemaal wat rapper.
De vering aan de voorzijde was eerst zwaar gedempt maar deze zijn ondertussen lekker soepel.
In snel genomen bochten is het echter met de nieuwe voorbanden mogelijk de spatborden net te raken
Een volgend project wordt dus het beperken van de veerweg daar ik niet mijn spatborden wil wegslijten uiteraard.

Verder doet de WAW de laatste dagen ook dienst als kerstpakket vervoerder. Wel lekker die ruimte die de WAW bezit. Na het kerstpakket van de Brandweer was het afgelopen Donderdag tijd om het kerstpakket van mijn werk mee te nemen welke er ook prima in paste. Het was echter wel te merken met het oprijden van een dijk :-(

Voor de rest gaat het dus lekker en ondertussen 331 kilometer gereden.
Prettige feestdagen in ieder geval.

15 opmerkingen:

  1. de bagageruimte in zo'n WAW is zo te zien wel beter toegankelijk dan in mijn Strada..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gaat inderdaad prima. het stoeltje kan ik nog wat naar voor halen om er wat achter te doen.
    Uiteraard aan de voorzijde is ook veel ruimte maar hier is niet echt gebruik van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de WAW is de smurfenmuts aan de voorkant open en daardoor is de achterkant beter bereikbaar. Ook zit er geen klerenhanger in de weg :)
    Richard, zou je dat 'bewijs dat je geen robot bent' uit willen zetten? Ik vind dat invoeren van die cijferreeksen en letters niet echt gebruiksvriendelijk. Zelf heb ik het al heel lang uitstaan en ik krijg maar een paar spamberichten per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal eens even kijken Wim...
    Ik ben het bloggen nog een beetje aan het ontdekken.
    Evenals het volgen van anderen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merry Christmas Richard!
    I have just pasted the first year on my Quest XS and with the winter conditions I am not riding as fast as you are. I am still having fun too,
    Greetings from the center of Canada
    Kevin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Kevin,
      The same to you..:-) not much winter here the only ise and snow can be found in the freezer....on the moment stormy wind and about 10 degrees Celsius.
      Having fun with it is the most important thing....for me the same and think I will slowly ingrees my speed... the motor has to be tuned....me...
      After a week cycling I can feel my legs but that is normal because I’m more on the bike than before.
      It will be better in a few months time.

      Verwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Richard,

    Ook ik heb ondertussen je blog ontdekt en volgen ingesteld. Interessant om ook eens een WAW rijder te volgen, indertijd heb ik geen proefrit gemaakt in de WAW, wegens geen enkelzijdige en ongeveerde achterwielophanging, "bloot"liggende ketting en wat mindere afwerking op elektrisch gebied. Wel vind ik de WAW een van de mooiste velomobielen die er zijn, en de afwerking is ondertussen ook veel verbeterd als ik de site van fietser.be zo eens bekijk. En het is ook leuk een Zeeuw erbij te hebben in de bloglijst, als ex Zeeuws-Vlaming is dat ook weer een beetje een dichtbij gevoel, alhoewel dat nu niet meer echt van toepassing is na de laatste verhuizing.......

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Adri,
      Zeeuw in Noorwegen.
      Ik was je blog al een keer tegen gekomen maar heb nu ook het volgen maar eens even aangeklikt. Mooi land daar in Noorwegen...en iets anders als de Zeeland.
      We willen er ook nog eens op vakantie maar voorlopig slaan we bij Duitsland nog steeds rechtsaf i.p.v. linksaf. Komt nog wel. (mijn zusje is trouwens doende met haar man om mogelijkheden te bekijken om naar Zweden te emigreren).

      Betreft de WAW ben ik zeer tevreden en gemakkelijk dat de voorwielen toegankelijk zijn.. inderdaad is het achterwiel minder toegankelijk maar gelukkig kan de kap er af.
      Veren doet de achterzijde in de carrosserie en in mijn beleving voldoet dit prima.

      Mijn WAW is er nog één van de eerste serie en had er naast een ongevalletje ook al redelijk wat kilometers erop staan de afwerking is bij de nieuwere dan ook wat beter als je bijvoorbeeld al naar de kap kijkt.
      De verlichting is over nagedacht door de vorige eigenaar welke nu eigenaar is van WAW154 trouwens. maar hier een linkie hoe bij mij de verlichting in elkaar steekt.
      http://www.youtube.com/watch?v=qnoqXz8ClJc

      Verwijderen
    2. trouwens de ketting heb ik afgeschermd met een plaatje maar zit nog even in de experimenteer fase zeg maar..
      Ik wil het achterwiel nog voorzien van wieldoekjes zodat het water ook niet van de ene naar de andere kant kan spetteren...
      wordt vervolgd dus.. :-)

      Verwijderen
  8. Richard, wat je vering betreft, zou je in de WAW de veerpoten ook wat moeten kunnen ophogen door er ringen boven te plaatsen. Dat geeft je iets meer plaats in de wielkasten. Als je banden enkel bovenaan aanlopen, zou dat een oplossing kunnen bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja ik moet nog even kijken Jan maar ik kom er nog niet aan toe.
      Van Fietser.be inderdaad ook reeds deze tip mogen ontvangen of de veerweg iets beperken.
      Ik denk persoonlijk dat ik deze route gaat bewandelen.. alleen nog even tijd hebben. Komt na de feestdagen wel.

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Richard,
    Leuk te zien dat je de waw van Erwin hebt overgenomen!
    Ik ben een van de weinige andere Nederlandse waw-rijders; namelijk sinds de zomer van 2011 rijdt ik met de waw-xl 116 in de regio Nijmegen.
    Jouw 'oude' waw ziet er overigens erg goed uit door de make-over van eerder.
    De veerpoten kun je overigens vrij gemakkelijk ophogen door er enkele metalen ringen boven te plaatsen. Bij mij liepen alleen de durano's niet aan, alle overige banden, maar vooral de winterbanden, schaafden tegen de body aan.
    Succes!
    Groet, Kaj

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja ik moet nog even gaan kijken maar dat is ivm vakantie er nog niet van gekomen eigenlijk.. komt vast wel goed.
      Leuk een mede WAW eigenaar te treffen want die heb ik nog niet veel gevonden.

      Verwijderen