maandag 16 december 2013

Zwabber de slinger.

Gebeurt er nog wat op WAW gebied ?
Jawel hoor al dacht ik reeds klaar te zijn.
Afgelopen weekend heb ik de zitting eruit gehaald en deze gewassen en moet zeggen hij knapte er weer van op.
Vanavond ben ik eens even gaan kijken naar de besturingsinrichting. nu stuurt de WAW middels twee joysticks zeg maar.
Deze sticks vertoonden nogal wat speling welke gaandeweg meer werd, hierdoor kreeg ik ook speling in stuurrichting wat zich dan weer liet vertalen in.....juist ja zwabber de slinger met wind van zij.
Op zich viel het nog wel mee maar het was wel voor verbetering vatbaar.
Het was mij gisteravond opgevallen dat de borgmoer welke achter de joystick zat aan één zijde gewoon met een vinger weg te draaien was...tja weg borgfunctie.
Hierdoor kon de joystick over de bout schuiven en iets kantelen wat de speling gaf.
Verder aandraaien van de bout in de carrosserie was niet mogelijk.

Vanavond het spul maar eens even los gehaald en de moet welke dienst deed als borgmoer vervangen voor een echte borgmoer. Middels deze borgmoer kon ik de voorspanning regelen waardoor de joystick zonder speling op de bout zat om vervolgend het hele spul terug in de carrosserie te draaien en de bout met borgmoer te borgen tegen de carrosserie.
Het hele verhaal ook aan de andere zijde herhaald en zie daar een vrijwel speling loze gesmeerde stuurinrichting.
Morgenochtend de test.
Wat ik ook nog even gedaan heb is het vastzetten van mijn telefoonhouder welke eerst met dubbelzijdige tape vastzat maar....je mag niet meer raden..
Boutje moertje loste dat probleem op.

Vandaag was trouwens een winderig dagje hetgeen vooral vanmorgen te merken was.
Het eerste stuk bleek ik wind tegen te hebben daar de snelheid op 30 bleef hangen.
Later kreeg ik langs de Schelde de wind schuin vanaf de zijkant/achterzijde en ging de snelheid naar 45 km/u. Eenmaal op mijn werk aangekomen zag ik de strak wapperende vlaggen...ah zo hard dus..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten