zondag 8 december 2013

WAW22 gaat naar een nieuw thuis.

Zaterdag 7 December was het zover we gingen eindelijk de WAW ophalen....sorry ongeduldig type.
Eenmaal met de auto in Gent gekomen en een parkeerplaats gevonden kon het feest beginnen.
Binnen zat Brecht reeds te wachten dus we konden er gelijk tegenaan.
Ik had mijn spullen meegenomen dus kon de neus eraf om mijn nieuwe trappers te monteren.
Check !
Accu plaatsen.
Check !
Steun voor mijn telefoon gemonteerd.
Check!
Tas met spullen erin en klaar.

Vervolgens de neus weer gemonteerd...
Hierna ben ik gaan zitten om te controleren of alles naar wens was qua afstand...wat is dit nu weer mijn schoenen wilde met geen mogelijkheid vast klikken..
Kortom neus er weer af om te kijken.. oh ja ik had mijn beschermplaatjes onder mijn schoenen geklikt..en dat gaat nie passen....zucht...
Maar goed zo konden we gelijk kijken of de afstand goed was.
Uiteindelijk hebben we toch het stoeltje nog iets naar voor en wat lager geplaatst.  Uiteraard ook de trapas weer wat naar voor.. Ik zat goed.
Even na 12 uur ben ik uiteindelijk op pad gegaan om aan het eind van de weg de klinkers op te gaan wat iets minder is met en velomobiel.
Eenmaal op geasfalteerde wegen ging het beter met de snelheid en comfort.
Buiten Gent kwam ik op een mooi fietspad langs de R4 totdat een tunneltje opdoemde. Om autoverkeer te voorkomen hadden ze hier een sluisje geplaatst waar ik gehoopt had onderdoor te kunnen en je raad het al dat paste dus niet.
Toen ik eenmaal uitgestapt was duurde het niet lang of er kwam een racefietser langs die wel even wilde helpen tillen.
Een aantal kilometers verder ben ik linksaf een lang fietspad opgegaan wat blijkbaar een oud spoortje was geweest helaas was het om de paar kilometer remmen en stapvoets door de sluis heen schiet niet echt op. Eenmaal komt het rechterwiel net naast het asfalt wat uitstappen betekend.

Uiteindelijk kom ik dicht bij de grens en is mijn geplande route geblokkeerd wat helaas betekend dat ik een naastgelegen overgang moet gebruiken...net deze wilde ik graag ontwijken daar deze bestaat uit Belgische kasseien.. Met 5 km/u stuiter ik over de 600 meter lange weg...pfff.. na deze weg zat ik dus terug in Nederland.

Koers wordt gezet naar IJzendijke en het is goed te merken dat er storm geweest is de afgelopen dagen daar de fietspaden nog vol liggen met takjes en andere troep maar ik heb er niet al te veel hinder van. Bij IJzendijke wordt het wederom omrijden daar ze met de weg doende zijn dus een toeristische route door het dorp werd de mijne. Ook begin ik ondertussen honger te krijgen en besluit uit te kijken naar een snackbar of iets. Eenmaal in Schoondijke vind ik er één op de route ideaal.. Na een gezonde maaltijd wist men in de snackbar te vertellen dat de boot naar Vlissingen op het halve uur voer en ik dus nog 30 minuten de tijd had daar te komen, moet kunnen lijkt mij.

Echter in Breskens gaat het toch nog even mis en neem een verkeerde afslag en rij door het centrum ipv recht naar de boot...grr.
Toch gaat ik de boot van 15:30 wel halen. Bij de haven moet er nog even een S-bocht genomen worden welke uiteraard niet met de WAW gaat maar goed ik kon aan boord. Het was lang geleden dat ik met de boot ging maar op zich wel leuk.
Eenmaal in Vlissingen kwam ik weer op bekendere grond en had besloten langs de Westerschelde te rijden...fout fout fout.. met de storm was het erg hoog water geweest en de glooiing lag vol met oesters en zeewier...dat vinden de banden niet leuk ondanks dat het normaal een erg mooie route is.
Eenmaal uitgekomen in Vlissingen-Oost duik ik gauw de polder in richting Lewedorp..tja bietencampagne.. ik zie zo nu en dan de kluiten naast de WAW omhoog vliegen. Nog een klein stukje.. Over een spoorwegviaduct geef ik nog even gas en tik de 54 km/u aan op de navi.
Ik besluit nog even te bellen met thuis dat ik eraan kom en warempel staan ze me al op te wachten.
Net voor het donker thuis dus verlichting testen komt de volgende keer.

Eenmaal binnen vinden ze dat ik eerst maar even moet gaan douchen (papa je stinkt)
Na het douchen slaat de vermoeidheid toe en heb ik wat spierpijn in mijn billen. Toch wil ik nog even een paar zaken geregeld hebben dus wordt de WAW022 nog even gewassen om na het eten de sociale werkplaats in te gaan.. onze woonkamer.. de neus en kont gaan er af om alles eens te inspecteren en mijn fietsteller te monteren of zal ik de oude gebruiken ? na het vervangen van de baterijen kom ik er achter dat de huidige fietsteller ook draadloos werkt en daar heb ik de pest in daar er dan iedere keer één van de drie baterijen leeg is, ook blijkt de stekker van de trapfrequentie er af te liggen. Duidelijk toch mijn eigen tellertje erin welke ook op de remote sensor reageert (zelfde merk). Ik besluit echter om de draad versie te monteren waardoor ik alleen de bedrading moet verlengen. Na een beetje prutsen met soldeer en krimpkous ben ik klaar voor montage.. pfjiew. Daar het stuurband links losgekomen was geef ik deze ook nog een plakje en wordt het toch tijd om mijn bedje op te zoeken.. 1:15 uur...wordt toch echt tijd..

2 opmerkingen:

  1. Hallo Richard. Ik zag je probleem van het fietstunneltje. Heb de vrijheid genomen om het te melden op http://www.meldpuntfietspaden.be/
    Ook bakfietsen zullen er dus niet langs kunnen. Beetje zonde van zo'n mooi tunneltje.

    BeantwoordenVerwijderen