dinsdag 10 december 2013

Dagje prutsen..

Na een middagdienst Zondagavond in het donker naar huis en dat bevalt wel met de verlichting die er op zit.
De Maandag toch nog een paar dingentjes aangepast dus de neus en kont gingen er weer af.
Ik besluit echter de boel aan de binnenzijde eens grondig schoon te maken en warempel de binnenzijde van de neus en kont knappen er erg van op en de kevlar en carbon huid wordt weer mooi zichtbaar.
Ook de fiets zelf wordt aan de binnenzijde onder handen genomen wat geen overbodige luxe is.
Wel vallen een paar zaken op met het afspuiten.. het spatscherm van het achterwiel kent twee scheurtjes en is op enkele plaatsen dus waardoor er water naar binnen kan. Daar ik hier geen spullen voor heb om een matje aan te brengen besluit ik deze vanaf de wielzijde dicht te smeren met kit  wat misschien ook wat slijtvaster is voor de constante waterspray van het achterwiel. Aan de binnenzijde van de fiets kan ik dan in een later stadium altijd nog een matje plaatsen als dit nog nodig blijkt.
Ook wil ik nog even kijken naar de kettingloop en constateer een te lange ketting waardoor bij het selecteren van het kleinste blad aan de voorzijde de derailleur aan de achterzijde het moeilijk heeft.
Na het verwijderen van enkele schakels is dit ook weer opgelost. Nu ik toch bezig ben kijk ik gelijk nog even naar het schakelen naar het grootste blad wat nog altijd niet geheel lekker gaat. Met het verstellen van het begrensboutje (geen idee hoe je deze noemt eigenlijk) is het weer gemakkelijker geworden het grootste blad te selecteren.
Ook had ik op de terugweg vanaf Gent het gevoel dat er een crank speling vertoonde dit was gelukkig ook snel te verhelpen door de inbusbout aan te draaien.
Op de neus stond nog een tweede ruitje gemonteerd om de wind wat naar boven te dirigeren voor het rijden zonder kap ook deze heeft het veld geruimd voorlopig zodat ik met het vizier op een kiertje vrij zicht heb over de neus iets wat me wel prettiger leek in het donker.
Eens kijken wat volgt ?  de banden aan de voorzijde heb ik zoals reeds aangegeven vervangen voor Marathon plus exemplaren net als de achterzijde voor het najaar/winterseizoen.
Ook is de bandenspanning omhoog gegaan naar 6.5 bar voor en achter i.v.m. de vlakke paden die ik hier rij.
Tja het was ondertussen al weer avond en werd het tijd de fiets weer rap in elkaar te zetten om weer te gaan werken. De accu was weer vol dus ik kon weer.

Op weg naar mijn werk kan ik nu inderdaad mooi over de neus kijken net onder het vizier door.
Wel moet ik nog even wat verzinnen om het vizier op een kiertje open te laten staan waarbij ik deze ook vanaf de binnenzijde nog verder kan openen of sluiten.
Een systeem zoals op de latere WAW's zit vind ik wel mooi en moet nog even uitgedacht worden of ik hier ook iets mee kan.
Zoiezo wil ik d.m.v. een boutje en moertje een punt maken waar ik met mijn afgekloven nagels grip heb om deze dicht te trekken.. hmm wordt vervolgd.
Ook zit ik nu wat lager in mijn stoeltje en bemerk dat de trapas nog wel iets verder weg mag. Bij wijze van proef heb ik een streepje gezet en de trapas een 7 a 8 mm verder weg gezet eens kijken hoe dit bevalt op de terugweg. Ook doe ik nog even wat aan de steun welke ik voor mijn telefoon gebruik. Aan de zijkant zit een rond stukje Lexan plaat waar ik de houder van mijn telefoon vast zuignap maar dat blijkt niet echt handig met instappen. Met een paar stukjes dubbelzijdige tape plak ik de houder exclusief de zuignap en scharnier op het spatbord eens kijken of dit houd.

Ondertussen heb ik ook contact met Erwin wie de vorige eigenaar was en zou nog een paar lichtslangetjes op de post gooien.
Dat zou mooi zijn want dan kan ik de achter verlichting weer in originele staat herstellen.
Ik moet ook nog even kijken naar het snoer welke Erwin gebruikte om de accu te laden zonder deze te demonteren...tja tijd te kort..
Ik kwam naast het laadsnoer ook nog een ander snoertje tegen met een driepolig stekkertje geen idee waarvoor deze ooit gediend heeft en moet nog even uitgezocht worden.
Ook had mijn vrouw gevraagd de uitlaat van haar autootje te vervangen en onze motorscooter weigert dienst sinds de WAW er is.
Genoeg te doen dus de komende tijd.

2 opmerkingen:

  1. Dat die neus en staart eraf kunnen vind ik toch wel een grote plus voor de WAW. Het dubbelzijdig opgehangen achterwiel vind ik daarintegen een grote min. Tja, zo is er altijd wel wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was ook een van de beweegredenen voor de WAW. het maakt het allemaal wat gemakkelijker om aan te sleutelen of voor het geval van schade....wat je uiteraard nooit hoopt mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen